Hvordan får veganere jern?

Hvordan får veganere jern?

Der er masser af planter, der indeholder jern, og det er gode nyheder for veganere.

Jern er en af de mest almindelige næringsstofmangler i verden, men den er nem at spise sig til, hvis du indtager de rigtige ting i din kost.

Det anbefales det, at de fleste voksne har et jernindtag i kosten på 9-15 mg. (milligram) om dagen. Flere faktorer spiller ind ift. det anbefalede indtag, bl.a. om du menstruerer eller er gravid. 

Kilder til jern
Gode ​​plantekilder til jern omfatter:

  • Linser, kikærter, quinoa
  • Bønner, tofu, cashewnødder,
  • Chiafrø, græskarkerner,
  • Grønkål, spinat,
  • Britt's Superfoods Blended Greens saft
  • Tørrede abrikoser og figner, rosiner, 

Der er flere faktorer, der har indflydelse på, hvor meget jern din krop optager, for eksempel øger C-vitamin jernoptagelsen.

Gode ​​kilder til C-vitamin omfatter:

  • Peber, broccoli, kål, rosenkål,
  • Kiwifrugt, appelsiner, jordbær, ananas, grapefrugt og appelsinsaft.
  • Britt's Superfoods Elixir Vitality saft

For at få dit vitaminboost, så prøv en af ​​vores superfood-safter og nyd hvordan det får dig til at føle. Besøg vores butik her i dag for at bestille din saft.