Hvilke superfoods er gode for din tarmsundhed?

Hvilke superfoods er gode for din tarmsundhed?

Inde i vores tarm er der billioner af mikroorganismer, der tilsammen kaldes tarmmikrobiomet. Disse billioner af mikrober bidrager med forskellige sundhedsfremmende funktioner til vores kroppe, og de har brug for næring.

Superfoods er en fantastisk måde at nære tarmmikrobiomet, da de er fyldt med vitaminer og næringsstoffer, som hjælper en lang række mikroorganismer med at overleve.

Gurkemeje

Gurkemeje er et fantastisk anti-inflammatorisk krydderi, faktisk konkluderede en undersøgelse, at gurkemejes "unikke antioxidant og anti-inflammatoriske aktiviteter og evne til at modulere tarmmikrobiota gør det til et potentielt nyttigt supplement til vores samling af behandlinger for IBS."

Vores mundrette blanding af friskpresset æble-, ingefær- og gurkemejesaft er en nem måde at indtage gurkemeje på. Denne friske saft, der er kendt for at lette fordøjelsesproblemer, kan nydes når som helst på dagen.

Hvedegræssaft

Hvedegræssaft er rig på klorofyl og er derfor et rigtigt ernæringsmæssigt kraftcenter. Hvedegræssaften indeholder en god cocktail af næringsstoffer, vi har brug for, for at forblive sunde, herunder jern, magnesium, aminosyrer, phytonutrients og vitamin A, B, C, E og K. Hvorfor ikke se hvilken forskel vores udendørs dyrkede, lynfrosne, økologiske, mark- dyrket hvedegræssaft kan gøre for din fordøjelse?

Banan

Bananer er fulde af den slags fibre, som gode bakterier nyder godt af. Det er en af de mest originale superfoods, og endda med sin egen emballage. 

Hvidløg

Med sine antibakterielle og svampedræbende egenskaber kan hvidløg hjælpe med at kontrollere "dårlige" tarmbakterier og hjælpe med at balancere gær i tarmen.

Hvidløgets egenskaber fungerer som en brændstofkilde for at tillade bakterierne at udføre deres arbejde bedre, hvilket generelt forbedrer tarmfunktionen.

Sauerkraut

Denne fermenterede kål er en fantastisk kilde til probiotika, fibre og vitaminer. Den er nem at lave derhjemme og bidrager til en optimal fordøjelse. 

Ingefær

Frisk ingefær er kendt for at lindre kvalme og for at dæmpe oppustethed, men den kan også hjælpe med produktionen af ​​mavesyre, som igen hjælper med fordøjelsen.

Undersøgelser har vist, at ingefær er en fantastisk komplementær terapi mod kvalme forårsaget af kemoterapi.

En nem måde at indtage ingefær på er i vores økologiske æble-, ingefær- og gurkemejesaft. Lynfrosset og leveret til din dør i praktiske one-shot-portioner. 

For optimalt velvære skal vores fordøjelsessystem og tarm være i god balance. Hvis du har manglet energi kan det være, at nogle små ændringer i din kost vil forbedre din fordøjelsessundhed. En tilføjelse af en af ​​vores superfoodsafter til din kost kan bidrage med at opretholde en optimal tarmsundhed.