Sunde Fast Foods

Sunde Fast Foods

Mens mange af os indrømmer den korte tur til drive-in eller et praktisk klart måltid ind imellem, bliver tendensen i fastfoodforbrug alarmerende.

Millennials bruger nu 45% af deres budget på at spise ude. Danmark har oplevet en stigning på 25% i fastfood-forretninger i de sidste 8 år. Og i USA spiser 1 ud af 6 unge mennesker fastfood to gange om dagen, hvor 50 milliarder dollars bruges årligt på fastfood.

Hertil kommer, at omkring 28% af alle voksne i Europa er overvægtige. Og 1 ud af 8 børn er overvægtige. Diabetes niveauer stiger også, ligesom angstniveauer. Så er det tid til at ændre den måde, vi spiser fastfood på?

Mens det bekvemme måltid ikke gør ondt at indtage en gang imellem, kan det skade din krop at indtage det regelmæssigt på grund af dets høje indhold af sukker, salt og fedt. Forskning har vist en sammenhæng mellem fastfood og teenageeksem og hudproblemer samt hovedpine, depression, tandforfald, acne, højt kolesteroltal, højt blodtryk og vægtøgning, og det er kun nogle få.

Og hvis det er tilfældet, hvorfor spiser vi så meget af det?

Bekvemmelighed, vane og pris synes at være hovedårsagerne. Lad os nu se på nogle alternativer, der dækker disse tre aspekter.

Æble og nøddesmør

En god blanding af fiber og protein, denne snack er hurtig og nem at lave. Skær simpelthen æblet i skriver, smør nøddesmør på og nyd. Hurtig, billig og velsmagende, men vigtigst af alt - sundt!

Grønkålschips

Tag noget grønkål, bag det i ovnen med lidt olie, indtil den er sprød og pak den i individuelle poser. Du kan endda tilføje lidt salt, hvis du har lyst. Disse snacks giver knasen uden tilsætningsstoffer fra normale kartoffelchips.

Frugt danskvand

I stedet for sodavand kan du bruge danskvand med nogle naturlige ingredienser som aroma. Mynte, agurk og appelsiner giver alle en velsmagende drink uden tilsætningsstoffer eller farvestoffer som i traditionelle sodavand.

Salat wraps til at erstatte brød

Du kan tilføje næsten alt til et salatblad og pakke det op for at give dig et sundt måltid, prøv at tilføje tun, skiver kylling eller tofu for et sundt frokostalternativ.

Lav smoothies i stedet for milkshakes 

At lave det selv lyder måske simpelt, men den bedste måde at holde styr på, hvad du putter i din krop, er at lave det selv. Saftpresning af frugt og grønt samt tilsætning af en superfoodsaft giver dig alle de næringsstoffer og vitaminer, du har brug for, og holder dig mæt længere.

Disse er alle hurtige og enkle at lave og er omkostningseffektive. Men bedst af alt er, at de alle gode for din krop.

For at bestille dine økologiske superfoodsafter til at lave et sundt måltid, besøg vores butik i dag.