30 Vægttabs Tricks, der virker - også på langsigt

30 Vægttabs Tricks, der virker - også på langsigt

Slankebøger, kalorieudregning, lavt kalorieindhold (men ofte højt sukker) 'diæt mad' ... slankeindustrien sælger vægttab aggressivt til os - og det er ikke underligt: ​​Konservative estimater vurderer at industrien er på omkring 1 mia. Kr. i Danmark alene.

Så hvis du vil tabe dig sikkert og sundt, hvad skal din tilgang så være? Vi talte med Nathalie Chantal de Ahna, en højt respekteret ernærings- og homøopatisk ekspert om sine egne erfaringer.

"Jeg gik fra den ene diæt til den anden, men uden langvarigt held. Jeg prøvede råkost og kål suppe slankekuren. Jeg formåede en uge. Intet syntes at vare ved; de kilo jeg tabte gennem slankekuren tog jeg på igen - sammen med lidt ekstra vægt. Efter jeg alvorligt begrænsende mit valg af fødevarer i årevis udviklede jeg en spiseforstyrrelse og depression. Ikke ligefrem en succeshistorie.

Undervejs lykkedes det mig alligevel at udvikle en "pick and mix" måde der hjælp mig med at ændre min livsstil og holde mig til min ideelle vægt. For det første lavede jeg en liste over alle de naturlige vægttabsråd, jeg havde stødt på over årene. Derefter kopierede jeg dem, klippede dem fra hinanden og lagde dem i en krukke, som om de var kager.

* To eller tre gange om ugen, ville jeg tage en "kage" (i virkeligheden, bare et sundheds-tip), og hvis jeg kunne lide det, gjorde jeg et til en del af min rutine. 

Her er Nathalie's  30 tricks - alle sammen fra "kagedåsen", og jeg håber at nogle af dem, vil give genlyd hos dig: 

★ Drik et glas lunkent citronvand som den første ting om morgenen.
★ Sørg for at få mindst syv timers søvn hver nat. Dette vil hjælpe dig med at afbalancere dine hormoner, herunder dem, der regulerer appetitten.
★ Spis noget protein med hvert måltid.
Drik en grøn smoothie / juice hver morgen i stedet for den sædvanlige morgenmad. Hvedegræssaft er fantastisk til vægttab (bestil vores Hvedegræssaft her).
★ Køb dig en skridttæller og begynd at bevæge sig. Dit daglige mål? 10.000 trin.
Drik mindst 10 glas vand i løbet af dagen.
★ Find syv grønne smoothie-opskrifter og lav en hver dag (her kan du finde tre lækre og lette opskrifter).
 Skyl munden med C-vitaminpulver opløst i vand, når du bliver lækkersulten.
★ Find 10 opskrifter med havre og lav en af dem, så har du til snacks eller en sund  morgenmad.
★ Drik et glas grapefrugtjuice 30 minutter før hvert måltid.
★ Spis tre hovedmåltider og to snacks hver dag og spis ikke mellem måltiderne. Hvis du  bliver fristet, så gå en tur i "kagedåsen" og find et andet sundhedstrick.
★ Spis fra mørke tallerkner.
★ Spis flere sorte bønner.
★ I stedet for at se tv, mens du spiser, så hent en gratis 20 minutters naturlyd på nettet.  Spis kun portion nr. 2, hvis du stadig føler sult efter at have lyttet til samtlige 20 minutter.
Snack på vandrige fødevarer, såsom agurk, selleri, salat, radiser eller tomater.
Spice din mad op med HOTTE saucer og salsaer.
Sid altid ned når du spiser. (Bare ikke foran din bærbare computer eller TV!)
★ Køb dig selv en smuk dagbog og noter, hvad du spiser, hvordan denne mad får dig til  at føle og hvorfor du spiser. Stop med at købe noget, der får dig til at føle dig dårligt tilpas.
★ Havde du en stor frokost? Gør det til en lille middag.
★ Når du venter på middagen på en restaurant, så fyld ikke op på brød, bed om en lille  salat i stedet.
Børst dine tænder før et måltid. Det at have følelsen af en frisk mund vil gøre, at du  tænker dig om to gange, før du spiser og du er samtidig mere tilbøjelige til at mærke  efter, om du er virkelig er sulten eller bare er ud på at spise for sjov.
Find fem måder hvor du kan bevæge dig mere på. Nogle ideer: gå tur med (naboens)  hund, tage trappen eller dans, mens du børster tænder. Vær kreativ!
★ Brug en lille ske til prøvespise desserten i stedet for at spise det hele.
★ Find mindst fem opskrifter med avocado og få dem så ofte som muligt.
★ Spis en håndfuld nødder hver dag.
Ta' stramt tøj på, når du spiser ude. 
★ Spis fødevarer med højt indhold af omega 3 fedtsyrer og få en masse essentielle fedtstoffer, såsom hørfrøolie, nødder og fisk.
Gnask på gulerods- eller agurkestænger, mens du ser TV.
Ikke alle disse tips vil inspirere dig, men hvis du bruger bare halvdelen af dem, så er du godt på vej til et sundt og håndterbart slankeprogram.